Un studiu american a descoperit ca mentinerea unei altitudini de 1828.8 m, in timpul curselor comerciale de lunga durata, va reduce disconfortul pasagerilor.
Cercetatorii de la Universitatea de medicina din Oklahoma, au descoperit ca o ascensiune de la nivelul solului la 2.438 m altitudine, va reduce nivelul de oxigen al pasagerilor cu pana al 4%, ceea ce ar duce la cresterea senzatiei de disconfort dupa 3 ore de zbor.
Studiul sustine ca disconfortul resimtit de pasageri nu poate fi explicat prin nici un alt factor legat de zbor, cum ar fi diferenta de fus orar, deshidratarea sau statul pe scaun pe perioade lungi. De asemenea, sustin ca exercitiile fizice nu ajuta la diminuare acestor simptome deoarece prin exercitiu se reduce oxigenarea arteriala.
Nivelurile de saturatie ale oxigenului desoperite la altitudini de 2.134 m pana la 2.438 m, joaca un rol important in instalarea disconfortului.
Designul avioanelor in prezent permite scaderea presiunii din cabine de la valori inregistrate la nivelul marii (760 mm Hg) pana la 565 mm Hg, echivalentul presiunii existente la 2.438 m altitudine.
Nivelurile mai ridicate ale presiunii vor reduce energia disponibila de la alte sisteme ale avionului, va reduce durata de functionare a structurilor metalice din aluminiu a avionului, va fi necesara cresterea in greutate a structurii si va duce la scaderea gradului de eficienta a combustibilului.
Cercetatorii au mai descoperit ca acest disconfort cauzat de altitudini mari este mai putin intalnit la oameni in varsta.
Sursa: www.sfatulmedicului.ro